Węglowodany też są ważne

Węglowodany też są ważneChociaż wielu dietetyków podkreśla, że węglowodany to wróg zgrabnej sylwetki, ich spożycie jest niezwykle ważne dla organizmu, zwłaszcza, jeśli intensywnie trenujemy. Każdy z nas ma inny organizm, który inaczej reaguje na trening i odchudzanie. Niektórzy nie męczą się nawet po 3 godzinach treningu, inni już po godzinie nie mogą ruszyć ręką. Wiele zależy od tego, jak jest nasza kondycja, jak również od tego, czy dostarczyliśmy naszemu organizmowi odpowiednią dawkę energii. Energia to węglowodany, dlatego ich spożycie jest tak ważne. Jeśli nie będziemy mieć siły do ćwiczeń, wtedy nawet najbardziej restrykcyjna dieta nie przyniesie efektów. Nasze ciało będzie wątłe, bardziej podatne na kontuzje i choroby, po za tym po zakończeniu diety szybko powrócimy do starej wagi. Jeśli jednak zachowamy zdrowy rozsądek i nie zapomnimy o węglowodanach, możemy liczyć na to, że walka ze zbędnymi kilogramami będzie udana. Warto jednak pamiętać, żeby zwracać uwagę na to, w jakiej postaci przyjmujemy węglowodany. Cukry proste raczej nie są wskazane.